Trenurile intarzie

sâmbătă, 14 martie 2009

Da... si la ei trenurile intarzie. La inceput am fost socata, dar apoi mi s-a spus ca este normal. Daca te plimbi cu trenul prin Olanda si trebuie sa schimbi trenuri intre ele, imposibil ca unul sa nu aiba intarziere (citat de la un olandez).

Si cand te gandesti ca suprafata tarii lor este de 5.7 ori mai mica decat a Romaniei...

Well... oradenii care circula cu trenul foamei stiu ca are tot timpul intarziere de cel putin 20 min, se mai intampla si exceptii sa vina la timp, dar mai rar. Ei bine, ganditi-va ca trenul vine de la Iasi si parcurge in total aproximativ 789 km.

Trenul care trebuia sa ma duca pe mine la Groningen avea 20 min intarziere, dar nu cred ca pana la Utrecht a parcurs mai mult de 80 km. Deci... facand o mica socoteala... intarzierile lor sunt mai mari fata de ale noastre...

Ok... au si partea buna a lucrurilor... cam in orice directie vrei sa mergi ai de ales, pe ora, intre 2 trenuri. Iar legaturile sunt dedstul de bune... si biletul il primesti de la caserie 'in no time' sau poti sa ti-l procuri singur de la automatul de bilete. Ei nu au optiunea de a cumpara biletul din tren.

Si acum sa va povestesc despre aventura de a ajunge de la Groningen la Amsterdam. Dau un mic search pe site-ul trenurilor si aflu ca am tren direct pana in Hilversum si acolo schimb trenul spre Amsterdam Centraal. Nimic mai simplu...ajung in gara si merg la informatii sa fiu convinsa ca e bine. Acolo mi se da o alta ruta fara nici un fel de alte explicatii. Ok... partea buna era ca oricare ar fi fost varianta, ma urc in acelasi tren pana la o gara. Dar... in tren se anunta (in olandeza) ca ceva nu este in regula si ca trebuie sa iau ruta care o aveam de la informatii (mi-a explicat o olandeza traducerea). Aaaa... am uitat sa specific ca trenul a venit cu 10 minute intarziere. So... noua ruta avea 3 schimbari... asa ca am schimbat de 3 ori trenul pana am ajuns la Amsterdam. Este o adevarata aventura. Si de fiecare data a trebuit sa gasesc un vorbitor de limba engleza ca sa-mi traduca ce zicea conducatorul de tren. Intr-un final am ajuns cu o ora si 30 minute mai traziu decat trebui sa ajung in mod normal. Asa ca ... si la olandezi e ca la noi ... diferenta e ca tara lor e mai mica, trenurile parcurg mai putin kilometrii, costa mult mai mult, arata ceva mai bine si sunt din juma in juma de ora intr-o anumita directie :).

0 comentarii: